David Bowie, manden som altid har brugt tøjet som en del af sin sceneoptræden og forsøgt at få det med som en naturlig del af det at være kunstner. Det kan være noget så enkelt, som da han kom ind til Freddy Mercurys mindekoncert i et limegrønt jakkesæt, simpelthen fordi der var nogle journalister, som få uger før havde kaldt ham for en kamelæon, så skulle de da have også havde noget at skrive om.

Desuden havde han mange gange inden brugt tøjet som en del af det image, som han havde. Alt fra det klassiske jakkesæt som den tynde hvide hertug, et af hans mange øgenavne, havde han brugt til at understrege, at der var mere til Bowie end det absurde totalteater, der også var en del af hans image.

Tøjet var en rekvisit i hans liv, og fra dag et til hans død for et par år siden, har han givet mange unge modet til at prøve nyt og følge han stil. En stil, som ingen har formået at kopiere, ikke engang Madonna, som ellers i lange perioder af sin karriere har givet os en masse ikoniske modeskift og stilarter.