Sony’s Nordiske Pressechef – Lene Aagaard

Vi har talt med Lene Aagaard, der er Pressechef for Sony Electronics i Norden. Drita og jeg mødte Lene første gang ved et super fedt Sony event i indre by, hvor Sony’s nyeste produktlinje blev fremvist. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi begge har en stor interesse for tech, så derfor skulle mødet med Lene jo absolut heller ikke ende her. Vi hookede op igen, hvor snakken hurtigt faldt på gadgets samt de nyeste teknologier inden for elektronik verdenen. Lene er en berejst kvinde qua hendes arbejde, som deltager ved de største internationale tech begivenheder, når der lanceres spændende innovative produkter, hvor Sony i øvrigt også udstiller det nyeste af det allernyeste på markedet! Derfor kunne hun netop også berette om 4K, der sammen med Andriod TV bliver den næste helt store satsning i TV regi for 2015. De første 4K Sony modeller vil lande i butikkerne fra maj og herefter følger en ultra-slim version i løbet af sommeren, skærmene vil være fra 55″ og 65″ – velkommen til min hjemmebio, siger jeg bare :)) Tjek video præsentationen af Sony’s 4K TV nedenfor, der blev showstopperen ved CES konferencen i Las Vegas i starten af året. Virkelig impronerende, verdens tyndeste LCD TV er blevet “født” – som i øvrigt er endnu tyndere end en smartphone – WOW!

Det er dog ikke udelukkende design og kvalitet i form af den visuelle oplevelse, som Sony lægger vægt på i udarbejdelsen af deres produkter. Sony og lyd hænger nemlig unægteligt sammen. De fleste husker vel den klassiske walkman, der jo originalt set er et Sony branded navn. Lyden og dermed kvaliteten heraf har derfor også været en del af Sony’s DNA lige fra begyndelsen. Læs meget mere om Sony og Power kvinden bag virksomhedens PR i hele Norden, Lene Aagaard, nedenfor.

Picture2

Navn: Lene Aagaard

Stillingsbetegnelse: PR Communications Manager Nordics

Uddannelse: Cand.comm.

Alder: 37

Hvad ønsker Sony at være for forbrugeren? Vi ønsker altid at være det foretrukne kvalitetsbrand for forbrugeren inden for forbrugerelektronik, hvad end det drejer sig om billedkvalitet eller lydkvalitet og samtidig sørge for, at forbrugerne får den bedste oplevelse med vores produkter. Vi forsøger konstant at sørge for, at produkterne spiller sammen. Som eksempler herpå kan du via Wi-Fi eller Bluetooth nemt og hurtigt uploade dit foto direkte fra dit kamera og dele indholdet på dine foretrukne sociale medier. Eller du kan høre din musiktjeneste via din telefon eller tablet på en højttaler, blot ved at lade produkterne berøre hinanden.

SB_Lene_47

Hvilke kommunikative muligheder ser du som PR ansvarlig for Sony i Norden, hvad angår de sociale medier? Der er flere og flere muligheder for at komme ud med dine budskaber, hvor vi førhen var meget fokuserede på teknikmedier og dagblade, søger vi i dag i højere grad at kommunikere vha. og via livsstilsmedier og bloggere samt vores egne online platforme. Det betyder, at vi hurtigere kan skabe opmærksomhed omkring nye produkter og samtidig holde en tættere dialog med forbrugeren på de sociale medier.

Hvad ser du som styrken ved de sociale medier og hvordan tror du, at man bedst udnytter mulighederne som brand? Styrken er uden tvivl, at du kan sprede dit budskab bredere ud og væsentligt hurtigere – men også samtidig kan følge interessen nærmest inden produkterne udkommer på de forskellige platforme. Samtidig er det vigtigt at være i dialog og især følge dialogen. Dette er et stærkt redskab i forhold til produktlanceringer og interessen overordnet set.

Hvilke teknologier fra udlandet tror du, bliver den næste store succes i Danmark? Vi er helt fantastisk gode til at tage imod nye teknologier i Danmark. Jeg tror alt, der gør vores hverdag nemmere og hjemmet mere forbundne bliver en kæmpe succes. Samtidig tror jeg, at vi vil komme til at bruge flere apps og gadgets, som måler vores puls, skridt, søvnrytme mv., som rådgiver os og som fx. gør det muligt at betale on the go. Og så tror jeg, at vi bliver mere og mere kræsne, så vi vil begynde at forlange bedre kvalitet konstant både i forhold til lyd- og billedkvalitet generelt.

Og hvordan vil du definere en succes i et professionelt perspektiv? En succes for mig er uden tvivl, at skabe fantastiske resultater sammen som et team – både internt og i samarbejde med vores bureauer.

SB_Lene_6

Fra kvinde til kvinde

Hvad betyder stil for dig? Og hvad ønsker du at signalere med din stil? Stil betyder en del for mig og jeg vil gerne signalere professionalisme, men også gerne med lidt kant, så det ikke bliver for kedeligt. Er nærmest altid i sort, så i stedet for at lege med farverne, så leder jeg nok altid efter noget med et lidt anderledes snit, en detalje eller et materiale. Og tilsætter lidt forskellige accessories.

Hvad er dit yndlingsspot i cyberspace? Ift. mode så følger jeg en del tendenser på de internationale modesites som Net-A-Porter, men den danske favorit er Youheshe, da de har nogle af mine favoritmærker. Via Instagram følger jeg mange af vores danske designere samt danske og udenlandske bloggere. For hvad der rører sig i min branche og online internationalt, er det nok mest Mashable samt de nordiske samt internationale tech-sites.

Hvordan tolererer du den ”always on” adfærd, der hersker i vores samfund? Jeg er uden tvivl selv afhængig af at være ”always on” og har telefonen tændt konstant. Men jeg har den dog altid i tasken, når jeg er til eksterne møder eller ude at spise – og altid på lydløs her. Jeg sletter desuden min arbejdsmail på telefonen i kortere og længere perioder, bare for at bevise, (nok mest for mig selv), at jeg kan og ikke er helt afhængig. Og jeg har faktisk glemt min telefon hele to gange de sidste par uger, hvor jeg følte mig noget lost i starten… For hvad nu, hvis der kommer et vigtigt opkald, eller en vigtig opdatering eller jeg vil lytte til musik mens jeg arbejder, men faktisk så overlevede jeg og det gjorde de andre i den anden ende også!

Har du en hemmelighed, som du vil dele med vores læsere? Hmm, kun en forkærlighed for alt “rødt syrligt slik” for tiden :))

SB_Lene_52

Fem hurtige:

Stillet eller flats? Jeg ville jo elske at sige stilletter. For dem elsker jeg og er bare flottere, men til daglig er jeg faktisk enorm praktisk og sværger mere til støvler og sneakers.

Cocktail eller håndbajer? Cocktails er uden tvivl fantastiske! Nærmest som en lækker dessert, men jeg ender ofte med en øl. Hvidvin er dog altid et must ;))

Spise ude eller hjemme? Jeg nyder at spise ude, og er så heldig at gøre det en del både via arbejde men også privat. Dog kan jeg virkelig også godt lide at lave mad – ikke de store gastronomiske udfordringer, men en god gryderet smager jo helt fantastisk i min optik.

Blog eller bog? Jeg elsker at læse bøger, når jeg er på ferie, læser jeg virkelig meget, fortrinsvis skønlitterært. Jeg rejser med en blanding af paperbacks og min e-reader. Så løber jeg aldrig tør for titler.

Aktiv ferie eller solferie? Jeg er rigtig glad for solferier, men der skal helst være masser at opleve. Er på vej til Sydafrika lige om lidt, hvor vi både skal på safari, ligge på stranden og ud at opleve – uden alt er planlagt dag for dag. Det er den helt perfekte ferie for mig.

Vi bringer snart endnu et Power indlæg – så stay tuned!

Pics. by: Amanda Hjernø

posted in: Power Women



Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *