Like A Girl – ALWAYS!

Denne Always kampagne har kørt verden over og budskabet er meget klart: Be who you wanna be & believe in yourself! Mere end 80 millioner gange er filmen blevet set, siden den udkom sidste sommer. Kampagnen handler i første omgang om, at sætte fokus på unge pigers tro på sig selv og bringe ‘like a girl’ over i en mere positiv kontekst. Jeg har set filmen nogle gange efterhånden, og så den allerførste gang for flere måneder siden. Procter & Gamble har i samarbejde med reklamebureauet Leo Burnett virkelig formået, at bibringe det sociale budskab med en enestående kreativ kobling og herigennem skabt en super skarp og relevant kampagne, der er ekstremt vedkommende for både vores og den næste generation.

Hvis du ikke allerede har set den, så tjek den ud (igen) nedenfor!

#LikeAGirl

76% af unge kvinder mellem 16-24 år, som har set filmen beretter, at deres opfattelse af frasen ‘like a girl’, er ændret fra et negativt ladet udtryk til et positivt. Dette udtaler Vice Precident, Fama Francisco fra P&G, på baggrund af et studie lavet i forbindelse med den overvældende respons siden kampagnens lancering. Reklamefilmen blev også vist ved dette års Super Bowl XLIX, hvor alle de største annoncører er repræsenteret og som i øvrigt slog seer-rekord i U.S med 114.4 millioner seere.

På søndag fejrer vi The International Womens Day, hvor temaet i år er: #MakeItHappen og i den forbindelse er Always udkommet med en follow-up film, der netop viser, hvordan frasen #LikeAGirl allerede sætter en ny dagsorden rundt omkring i verden :))

posted in: Business Life



Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *