Google Consumer Barometer

I forrige uge præsenterede Google deres omfattende insight studie, som tager pulsen på forbrugeren anno 2014, hvad angår de nyeste medievaner på de digitale platforme – virkelig interessant, håber I synes det samme! Studiet inkluderer 56 lande og der er gennemført mere end 3000 interviews i hvert land, hvor spørgerammen bevæger sig inden for tre kategorier:

– Teknologisk udvikling & enheder

– Shopping

– Online video

Jeg har fået lov til at dele nogle af de nyeste indsigter ift. danskernes adfærd med jer. Nedenfor har Google illustreret, hvor stor indflydelse den teknologiske udvikling har haft på vores hverdagsbehov – meget sigende!

Capture

Capture

Capture

Capture

Capture

Billederne taler for sig selv og viser hvor dybt afhængige, vi er blevet af at være online og mobile. Vi multitasker som aldrig før og interagerer på en række sociale platforme, der har relevans for os. Udviklingen af teknologi og dermed enhedernes kompetencer, muliggør bl.a. at vi kan være up to date med hele vores netværk på daglig basis, håndtere vigtige mail forespørgsler on the go og sikre at vi er opdateret på de allerseneste nyheder ude i verden. Jeg synes, det er interessant, men også lidt crazy hvordan vores samfund har ændret sig, hvis man blot kigger fem år tilbage… Hvordan mon “tingenes tilstand” ser ud 10 år fra i dag?? Og hvordan vil den “næste generation”  (vores børn) komme til at adapte til denne udvikling?     

Baseret på Googles nyeste indsigter om danskernes TV vaner, så forholder det sig sådan, at knap 2 mio. danskere ser YouTube hver eneste uge. Dette hænger også ret godt sammen med, at hver tredje dansker (personer 15+ år) fokuserer på andre enheder mens de ser TV. Og kigger man på, hvordan den ugentlige dækning af danskernes TV sening fordeler sig, jamen så er YouTube Danmarks næststørste kommercielle TV kanal:

Capture

YouTube er sening on demand og det er jo ikke overraskende, at vi efterspørger streaming tjenester i den hverdag vi befinder os i lige nu. Behovet for at tune in, når man har tid og lyst, er blevet præmissen for TV seningen i danskernes hverdag. Dertil kommer også, at vi jo er omgivet af content og med et par klik, kan vi få svar på alle vores sprøgsmål. Vi er vildt nysgerrige på, hvad fremtiden bringer og derfor kommer der inden længe et interview med en Power Lady, der netop kan fortælle os, hvad the next big thing er inden for teknologiens verden.

//SB

posted in: Business Life



1 Comment
  1. Pingback: youtube

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *