CAMILLE BERNER

Camille_B05

Camille_B01

Stylishbusiness har talt med den super chikke & interessante Power Woman, Camille Berner. Til daglig arbejder Camille som Digital Modechef hos Benjamin Media, hvor hun bl.a. udarbejder de overordnede strategiske målsætninger for Costume.dk og Stylista.dk. Her kommer (den korte version) hendes karrierevej:

Det hele startede med en uddannelse ved Københavns Universitet, da Camille var 22 år. På daværende tidspunkt var hun overbevist om, at jura skulle være vejen frem og gennemførte her sin Bachelor. Sideløbende med sit studie fik Camille et studierelevant arbejde på Trendsales, hvor hun til at starte med indgik i arbejdet ift. den mere juridiske del på kundesupport siden, men senere hen blev fokusområdet mere i et marketing og kommunikations perspektiv. Herefter blev hun kontaktet af Chefredaktør Anne Lose fra Eurowoman, hvor hun gik til samtale på en stilling som Web Redaktør – og fik naturligvis jobbet!

Da jeg møder Camille fornemmer man straks, at hun er en kvinde med ben i næsen og har i den grad sans for fashion! Hun har altid interesseret sig for mode og beskriver nøje, hvor begejstret hun er for netop at kunne kombinere sin hobby med sit professionelle arbejde. Camille har altid arbejdet med online kommunikation og hun kan i virkelighed godt lide at ‘gemme sig’ bag skærmen. “Jeg er lidt mærkeligt indrettet og en indadvendt freak, der finder mig aller bedst tilpas bag skærmen. Her kan jeg analysere og styre mekanismerne ift. at finde frem til, hvad læserne rent faktisk efterspørger”, fortæller Camille.

Camille_B11

Du kan læse meget mere om Camille Berner nedenfor og bl.a. få hendes syn på, hvilke styrker de sociale medier har i dag og Camille har også delt en hemmelighed med os ;))

Camille_B08
Navn: Camille Berner

Stillingsbetegnelse: Digital modechef for Benjamin Media

Uddannelse: BA JUR fra KU

Alder: 30 år

Civilstatus: Lykkelig i forhold

Hvor arbejder du og hvad beskæftiger du dig med? Jeg arbejder hos forlaget Benjamin Media og har det daglige ansvar for Costume.dk og Stylista.dk.

Hvordan har det været at opstarte Stylista? Hvad har succeskriterierne været for dig? Stylista.dk er oprindeligt et norsk koncept, som Benjamin Media valgte at føre til Danmark. Funktionaliteterne er som de er, men der hvor vi i Danmark virkelig kunne sætte fingeraftryk var i form af indhold og valg af bloggere. Vi ønskede at skabe en tilstedeværende veninde, som man kan grine sammen med og samtidigt blive inspireret af. Og med mere end 150.000 unikke besøg om måneden efter blot 10 måneders eksistens, synes jeg vi er godt på vej. Stylista.dk er en fælles oplevelse og noget som alle er velkommen til at være en del af.

Hvilke muligheder ser du, de digitale medier skaber sammenlignet med de traditionelle medier (print, tv, radio)? Synergi er kodeordet her. Jeg tror ikke så meget på enten/eller, jeg tror, at brugerne selv går til de medier som de har brug for, på det tidspunkt om dagen som passer dem. Hvis du som medie kan passe ind i den rytme er du nået langt. Men det er klart, at online medier altid er på brugerens præmisser: vi er til stede med brugeren hele tiden, på alle digitale platforme og kræver i princippet kun øjne. Hvor tv og radio også kræver ører. Så svaret må være evig tilstedeværelse.

Hvad er styrken ved de sociale medier og hvordan tror du, at man bedst udnytter mulighederne som annoncør/virksomhed? Det er forskelligt fra medie til medie, og ud fra hvilken social platform man vælger at benytte. Når man som virksomhed – om du er et medie eller et produkt – træder ud på x social platform, skal det ske på det sociale medies præmis. Måden du bruger Facebook på, kan ikke være den samme som på Instagram eller Twitter. Og den styrke, men absolut også svaghed, skal man være helt klar over, ellers er tilstedeværelsen fuldstændig ligegyldig. Samtidigt er det også relevant at se, om ens målgruppe overhovedet er på de sociale platforme man bruger. Vi har fx. vurderet at hovedparten af vores læsere ikke er på Twitter, og derfor har vi valgt at sortere det medie fra. Så hellere lægge alle kræfter i fx. Facebook eller Instagram.

Hvordan tror du udviklingen på oplagstallene ift. modemagasiner ser ud om eksempelvis fem år fra nu? Det er klart, at den online udvikling er helt vild og vanvittig i forhold til trykte medier, og det har den været alle de år jeg har arbejdet online – hvilket efterhånden er 10. Når det er sagt, er det ikke som at tale om kasettebåndets død, der vil altid være et trykt marked. Den oplevelse et magasin giver sine læsere, kan vi i det online miljø aldrig konkurrere med (og omvendt). Du trækker dig ikke tilbage og “checker ud” på samme måde med din desktop, som med et magasin. Og online vil heller ikke give dig samme dybde. Man skal ikke undervurdere magasinet, men i stedet tænke den online del som en naturlig forlængelse – vi giver Costumes læsere mulighed for altid at have Costume ved hånden.

Jeg mener, kun at online-siden styrker magasinet, og faktisk folder det ud. Jeg er absolut en magasinpige og tegnede mit første magasinabonnement da jeg var 16 år, og jeg elsker stadig, når jeg får det nye I-D, Vogue Paris eller – naturligvis – Costume i hænderne. Alle online piger har brug for et magasin.

Hvad er potentialet for blogging i DK, tror du? Stort, hvis bloggere tør at tænke mere kommercielt, og tør stå ved sit værd i forhold til det indhold de producerer. Jeg kender bloggere der mestrer det, og jeg kender bloggere som underminerer sig selv hver dag.

Hvordan tror du, at blogging bliver relevant for en given målgruppe? Det er svært at rådgive bloggere om, hvordan man skal gøre, når man ikke selv gør det eller har gjort det. Jeg har stødt på adskillige mennesker og virksomheder, der lever af at rådgive om elementer de aldrig selv har siddet med fingrene direkte nede i (HEJ sociale medie-eksperter en masse!) og det vil jeg helst ikke gøre.

Jeg har ekstremt stor respekt for alle bloggere, for det kræver mod at udlevere sig selv, og så er det mere tidskrævende end man overhovedet kan forestille sig, og det er virkelig sejt.

Men jeg kan sige, at en blog fanger mig privat, når den er velskreven, humoristisk, inspirerende og god til at vække nysgerrighed og derved pirrer til næste besøg. (Og her taler jeg ikke om at vise en pose fra Chanel/Céline/whatever).

Camille_B09

Camille_FarveB16

Fra kvinde til kvinde

Hvad har du på i dag? Alexander Wang Stiletter, Jeans fra Diesel & Bluse fra T by Alexander Wang. Mit ur er fra Rolex og de smykker jeg har på i dag, har alle en helt særlig betydning for mig. Stone Anchor armbåndet, er fra min kæreste og det første smykke jeg fik af ham. Det sidder fasttømret på mit håndled :)) Min ring er custommade fra, Graae Hovind og den fik jeg af min svigermor i 30 års gave. Sidst men ikke mindst, skal nævnes mit venindearmbånd fra Aurélie Bidermann.

Har du et beauty tip, du vil dele med vores læsere? Vær glad, nysgerrig og taknemmelig – det bliver man smukkest af. Hvis man ikke kan det, så prøv en rensebørste fra Clarisonic. Jeg har lige købt en, og jeg er meget stor fan.

Hvad betyder stil for dig? God stil er at opføre sig ordentligt og være velopdragen, hvis vi taler tøj: ikke det store. Det vigtigste for mig er at være tilpas i det tøj jeg har på. Jeg har så mange veninder med fantastisk stil, som jeg bliver inspireret af, og fælles for dem er, at de altid ligner sig selv. Vi er efterhånden blevet for gamle til at følge trends på samme måde, som vi gjorde i vores tidlige 20’ere. Desuden hader jeg at shoppe. Men hvis du er velplejet, kommer du langt.

Hvem er det største nulevende modeikon i din optik? Bloggeren Alexandra Spencer, hun er møglækker. Af danske piger: mine veninder Rikke Christensen (chefredaktør på Costume) for sin minimalisme og lækre materialevalg, og Charlotte Jagd (grafiker hos DyrH.Hagen), som er super kreativ og altid smuk og glad.

Har du et yndlingsspot i cyberspace? Hvis jeg ikke må sige de sider mit team laver, så må jeg sige The Daily Mail og Dlisted.com – sidstnævnte har jeg fulgt i mere end 10 år. Jeg har virkelig et soft spot for celeb sladder, skrevet på en bitchy måde, ikke at jeg nogensinde ville tillade det i eget regi.

Har du en hemmelighed, som du vil dele? Jeg er fuldstændig radio-addict og kan ikke komme igennem dagen uden P1-morgen (jeg er muligvis Dorte Krogsgaards største fan) og Mads & Monopolet på podcast, som jeg hører hver dag på vej til job. Jeg er desuden for nylig begyndt at høre Radio 24-syv, som er SÅ lækkert. Og så ejer jeg ikke en privat Instagram, jeg synes simpelthen ikke at mit liv er interessant nok.

Camille_B19

Fem hurtige:

Saint Laurent eller Isabel Marant? Ingen af dem: Balenciaga, baby.

Stillet eller flats? Altid stiletter.

Cocktail eller håndbajer? VIN!

Blog eller bog? Bog.

Aktiv ferie eller solferie? Her afslører jeg virkelig, hvilken freak jeg er: Jeg er ikke så glad for ferie, jeg vil hellere arbejde. Kan man holde radioferie?

Camille_B15

Vi bringer et indlæg om endnu en spændende Power Woman, i næste måned.

//SB

Foto af: Amanda Hjernø

posted in: Power Women



1 Comment
  1. Pingback: Power Women! - Stylishbusiness

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *